Help

Wij hebben de meest gestelde vragen overzichtelijk op een rijtje gezet. Zo heb je direct een antwoord.


1
Reserveren
false
2
In verband met jouw huur
false
3
Verzekering
false
4
Onderweg
false
5
Teruggave van je huur
false
6
Facturatie
false
1.1
Hoe maak ik een reservatie
false
1.2
Welke informatie moet ik ingeven?
false
1.3
Wat moet ik doen indien ik over een BCD nummer beschik?
false
1.4
Wat moet ik doen indien ik over een BCN nummer beschik?
false
1.5
Kan ik meer dan 1 huurwagen reserveren?
false
1.6
Kan ik mijn reservatie verlengen?
false
1.7
Waar bevindt zich het dichtsbijzijnde budgetkantoor ?
false
1.8
Een autocategorie kiezen
false
1.9
Zijn er speciale toebehoren beschikbaar?
false
1.10
Hoeveel bedraagt de huurprijs?
false
1.11
Ontvang ik een bevestiging van mijn reservatie?
false
2.1
Vanaf welke leeftijd kan ik bij Budget een auto huren?
false
2.2
Kunnen er ook andere personen met mijn huurwagen rijden?
false
2.3
Kan ik met een Budget auto naar het buitenland?
false
2.4
Over welke documenten moet ik beschikken?
false
2.5
Zijn er beperkingen in het aantal kilometers?
false
2.6
Is er reeds benzine in de wagen?
false
3.1
Zijn verzekeringen bijkomende kosten?
false
3.2
Ben ik verzekerd voor burgerlijke aansprakelijkheid?
false
3.3
Kan ik mij verzekeren tegen schade aan de wagen - CDW?
false
3.4
Heb ik een inzittende verzekering - PAI?
false
4.1
Wat te doen bij pech onderweg?
false
4.2
Wat te doen bij schade aan het voertuig?
false
5.1
Waar moet ik mijn huurwagen inleveren?
false
5.2
Kan ik mijn huurwagen terugbrengen buiten openingstijden?
false
5.3
Word ik terugbetaald indien ik de wagen vroeger inlever dan voorzien?
false
5.4
Ik lever mijn huurauto op een later tijdstip in dan afgesproken. Kan dat?
false
6.1
Met wie neem ik contact op voor vragen i.v.m mijn factuur?
false
6.2
Wanneer dien ik mijn factuur te betalen?
false
6.3
Wie moet ik contacteren indien ik een betalingsherinnering krijg?
false
6.4
Betalingsmogelijkheden
false
1.8.3
Kan ik de kleur van de wagen kiezen?
false
1.8.1
Ons wagenpark
false
1.8.2
Kan ik een bepaald automerk kiezen
false
1.1 : Hoe maak ik een reservatie?

Reserveren online

Je kan een on-line reservatie maken overal ter wereld op elk moment van de dag. Dit kan eenvoudig door gebruik te maken van de rubriek Prijzen en Reservaties.

Reserveren per telefoon

Je  kan een reservatie maken overal ter wereld door gebruik te maken van onze dienst "Internationale reserveringen". Wij zijn steeds bereikbaar van maandag tot vrijdag vanaf 08h00 tot 17h00 op het telefoonnummer +32 (0)2 730.62.11.


1.2 : Welke informatie moet ik ingeven?

Om een reservatie te maken moet je over volgende gegevens beschikken:

  • De datum en het uur van aankomst en vertrek.
  • Het Budget kantoor van vertrek en aankomst.
  • De gewenste autocategorie.
  • Je BCD of BCN code, indien je hierover beschikt.

Wij kijken de beschikbaarheid na en maken een offerte (inclusief BTW en verzekeringen).

Indien je hiermee akkoord gaat kan je overgaan tot de reservatie. Hier zullen je persoonlijke gegevens gevraagd worden


1.3 : Wat te doen indien ik over een BCD nummer beschik?

Gelieve jouw BCD code te vermelden bij het maken van een reservatie.
Voor een on-line reservatie of prijsaanvraag, dien je de BCD code in te geven in het veld "BCD" tijdens step 1. Het volstaat om de code, metname 1 letter en 6 cijfers in te geven.


1.4 : Wat te doen indien ik over een BCN nummer beschik?

Gelieve je BCN nummer te vermelden bij het maken van jouw reservatie.
Voor een on-line reservatie of prijsaanvraag, dien je het BCN nummer in te geven in het veld "BCN" tijdens step 1. Het volstaat om enkel het nummer in te geven.


1.5 : Kan ik meer dan 1 huurwagen reserveren?

Dit is geen enkel probeem, afhankelijk van de beschikbaarheid. Iedere reservatie heeft een uniek reservatienummer.


1.6 : Kan ik mijn reservatie verlengen?

Je kan de reservatieperiode op elk ogenblik voor de huur verlengen. Opgelet, dit heeft natuurlijk een invloed op de huurprijs.
Ga naar rubriek Prijzen & Reserveren en vervolgens Wijzig reservatie of Annuleer reservatie.

Om je huurcontract te verlengen tijdens de huurperiode, gelieve dan contact op te nemen met het verhuurkantoor om de nodige afspraken te maken. Meer informatie omtrent het kantoor vind je onder rubriek Kantoren.


1.7 : Waar bevindt zich het dichtsbijzijnde budgetkantoor?

Budget beschikt over meer dan 3000 vestigingen wereldwijd. Onder rubriek Kantoren vind je alle details hieromtrent, zoals telefoonnummers, openingsuren... Deze informatie zal je vast en zeker helpen om het dichtsbijzijnde kantoor te selecteren tijdens het maken van jouw reservatie.


1.8.1 : Ons wagenpark

Naargelang jouw behoefte biedt Budget je een uitgebreid gamma van voertuigen aan.

Om onze vloot te raadplegen kan je steeds naar de rubriek Autopark gaan.


1.8.2 : Kan ik een bepaald automerk reserveren?

Een reservatie kan enkel bevestigd worden voor een bepaalde categorie, die verscheidene merken kan bevatten. Spijtig genoeg kunnen we op het moment van je reservatie geen merk bevestigen.


1.8.3 : Kan ik de kleur van de wagen kiezen?

Dit is niet mogelijk. je kan dit tijdens de reservatie wel vermelden en wij doen dan het mogelijke om je zo goed mogelijk verder te helpen.


1.9 : Zijn er speciale toebehoren beschikbaar?

Dit hangt af van de categorie van wagen. Sommige toebehoren zijn te verkrijgen aan een minimale toeslag.

Indien je online wenst te reserveren, gelieve dan contact op te nemen met het verhuurstation om de beshikbaarheid na te gaan.


1.10 : Hoeveel bedraagt de huurprijs?

De huurprijs is afhankelijk van de gereserveerde categorie, de datum en duur van de huur en het kantoor van vertrek.
De facturatie gebeurdt in schijven van 24 uur. Indien je, bijvoorbeeld de wagen voor 27 uren huurt, dan zullen er 2 dagen aangerekend worden. De eerste 59 minuten van overschrijding worden je aangeboden alvorens een bijkomende dag aan te rekenen.


1.11 : Ontvang ik een bevestiging van mijn reservatie?

Indien je een online reservering maakt dan zal er een bevestiging per e-mail verzonden worden. Gelieve deze uit te printen en te bewaren. Bij het in ontvangst nemen van de huurwagen zullen de gegevens van je reservatie overeenkomen met deze die vermeld staan op de huurovereenkomst.


2.1 : Vanaf welke leeftijd kan ik bij Budget een auto huren?
  • Als je een wagen wenst te huren, moet je een geldig rijbewijs voorleggen dat minstens 1 jaar oud is.
  • De minimumleeftijd om een auto te huren bij Budget in België is 21 jaar voor categorieën A-B-C-D-F-H-K-M-N-O-P.
  • Ook bestelwagens kunnen bestuurd worden door personen die minstens 21 jaar oud zijn.
  • De minimumleeftijd voor categorieën E-G-I bedraagt 25 jaar.
  • Om een luxewagen te mogen huren (categorie L) moet de bestuurder minstens 30 zijn.

Bestuurders jonger dan 25 betalen een supplement 'jonge bestuurder' dat € 12,00 (excl. btw) per dag bedraagt en dat maximum kan oplopen tot € 120,00 per huurcontract.


2.2 : Kunnen er ook andere personen met mijn huurwagen rijden?

Een bijkomende bestuurder kan aan de huurovereenkomst toegevoegd worden, indien deze over de nodige documenten (rijbewijs) beschikt en aan de voorwaarden (minimum leeftijd,...) voldoet. Een bijkomende toeslag kan hiervoor gevraagd worden afhankelijk van het kantoor waar de wagen wordt opgehaald.


2.3 : Kan ik met een Budget auto naar het buitenland?

Bij een online reservatie dien je het Budget kantoor te contacteren. Zij kunnen bevestigen of je met de wagen naar het buitenland kan.


2.4 : Over welke documenten moet ik beschikken?

Je moet beschikken over een geldig rijbewijs (in het bezit gedurende ten minste 1 jaar), een geldige kredietkaart (Visa, Eurocard/Mastercard, Diners of American Express), identiteitskaart of paspoort.


2.5 : Zijn er beperkingen in het aantal kilometers?

De meeste tarieven bieden je een onbeperkt aantal kilometers aan. Het is echter mogelijk dat in sommige tarieven een beperkt aantal kilometers wordt aangeboden en de extra kilometers gefactureerd worden. Tijdens het maken van je reservatie wordt je hiervan op de hoogte gebracht.


2.6 : Is er reeds benzine in de wagen?

Onze wagens worden verhuurd met een volle tank. Wij raden je aan om de wagen ook met een volle tank terug in te leveren. Zoniet zal de ontbrekende hoeveelheid brandstof tesamen met een refuel charge aangerekend worden.


3.1 : Zijn verzekeringen bijkomende kosten?

De basisverzekeringen zijn inbegrepen in het tarief. Bijkomende verzekeringen kunnen, indien nodig gekocht worden. Gelieve deze te vermelden op het kantoor waar je de wagen ophaalt.


3.2 : Ben ik verzekerd voor burgerlijke aansprakelijkheid?

Al onze wagens zijn verzekerd voor burgerlijke aansprakelijkheid, zoals voorzien bij de wet.


3.3 : Kan ik mij verzekeren tegen schade aan de wagen - CDW?

In de meeste tarieven is de schadeverzekering - Collision Damage Waiver (CDW) - reeds inbegrepen. Indien dit niet het geval is kan deze op het verhuurkantoor aangevraagd worden mits een supplement.

Indien de schadeverzekering niet is inbegrepen ben je verantwoordelijk voor de herstellingskosten tot aan het bedrag van de wagen bij aankoop.

Indien de schadeverzekering wel is inbegrepen ben je verantwoordelijk voor de herstellingskosten tot aan het bedrag van franchise ( = eigen risico).


3.4 : Heb ik een inzittende verzekering - PAI?

Je kan een Inzittende verzekering aankopen op het kantoor waar je de wagen ophaalt. Bij een ongeval ben jij en de passagiers verzekerd voor medische kosten, hulpverlening en repatriëring. Voor meer inlichtingen, gelieve het verhuurkantoor te raadplegen.


4.1 : Wat te doen bij pech onderweg?

Onze zorg houdt niet op bij de verhuurbalie. Ook onderweg bieden wij je meteen alle mogelijke hulp.

Bij eventuele pech onderweg staat onze BUDGET ASSISTANCE 24h op 24h klaar om je te helpen Tel. +32 (0)3/253.62.54. Zij zullen jou, indien nodig, voorzien van een vervangwagen of je begeleiden naar het dichtstbijzijnde Budget kantoor.

Indien je een wagen huurt in het buitenland, gelieve dan informatie te vragen op het verhuurkantoor voor hulp onderweg.


4.2 : Wat te doen bij schade aan het voertuig?

Gelieve bij overhandiging van de wagen zelf de wagen grondig na te kijken. Indien je extra schade ontdekt gelieve dan de baliemedewerker op de hoogte te brengen. Deze zal dan een aantekening maken op het schadeformulier.

Bij terugname zal de wagen nagekeken worden door een baliemedewerker. Indien er extra schade wordt vastgesteld, ben je verantwoordelijk voor de herstellingskosten tot de waarde van de wagen bij aankoop, tenzij je gedekt bent door de schadverzekering (CDW). In dit geval wordt enkel een toeslag aangerekend maximaal ter waarde van de franchise (afhankelijk van de categorie van de wagen.)


5.1 : Waar moet ik mijn huurwagen inleveren?

De huurwagen kan ingeleverd worden op hetzelfde kantoor waar je de wagen hebt opgehaald, of op een andere verhuurlocatie. Deze moet wel vermeld worden op het moment van de reservatie.
Een bijkomende toeslag kan hiervoor gevraagd worden.


5.2 : Kan ik mijn huurwagen terugbrengen buiten openingstijden?

Openingstijden verschillen van locatie tot locatie. Het is mogelijk om je wagen in te leveren buiten openingstijden. De meeste kantoren hebben een sleutelbox waar je de sleutels kan achterlaten. Gelieve dit na te vragen op het Budget kantoor.


5.3 : Word ik terugbetaald indien ik de wagen vroeger inlever dan voorzien?

Je dient enkel te betalen voor de periode dat je de wagen huurt. Gelieve het kantoor hiervan op de hoogte te brengen.
Gelieve er mee rekening te houden dat dit niet geldt voor pre-pay reservaties. Indien je de wagen toch eerder inlevert dan voorzien, zijn wij niet in staat om je hiervoor terug te betalen.


5.4 : Ik lever mijn huurauto op een later tijdstip in dan afgesproken. Kan dat?

Wij begrijpen dat je vertraging kan oplopen, daarom doen wij ons best om flexibel te zijn. Als je vertraging oploopt of als je je autohuur wil verlengen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als je het voertuig later inlevert – zonder ons hiervan vooraf op de hoogte te stellen – dan kan er een toeslag voor het te laat retourneren van het huurvoertuig in rekening worden gebracht.
Hoe wordt deze toeslag berekend?

  • Als je het huurvoertuig later inlevert dan op het afgesproken tijdstip, wordt er een toeslag voor te laat terugbrengen in rekening gebracht.
  • Als je 24 uur later het huurvoertuig nog niet heeft ingeleverd, dan wordt er nogmaals een toeslag in rekening gebracht.
  • Voor iedere 24 uur dat je  het huurvoertuig later inlevert, wordt de toeslag verhoogd, totdat je het huurvoertuig inlevert.

Let op: Als je het huurvoertuig later inlevert dan op het afgesproken tijdstip, betaal je naast deze toeslag per dag ook de extra huurkosten van het voertuig.

Hoe hoog is deze toeslag?

Dit hangt af van het land waarin de huur heeft plaatsgevonden. De dagelijkse toeslag is (incl. btw):
£ 12,-
CHF 16,20
125,- (DKR, NKR of SKR)
tussen € 10,- en € 12,30 (afhankelijk van het land)
of een vergelijkbaar bedrag in de plaatselijke valuta

Huurovereenkomst:

Lees altijd de huurvoorwaarden van het land van huur voordat je het huurcontract ondertekent. Je kan de relevante contactgegevens op het huurcontract vinden.


6.1 : Met wie neem ik contact op voor vragen i.v.m. mijn factuur

Indien je vragen hebt omtrent je factuur gelieve dan contact op te nemen met het verhuurkantoor of onze klantendienst op het nummer +32 (0)2/721.50.97.


6.2 : Wanneer dien ik mijn factuur te betalen?

De factuur dient onmiddellijk betaald te worden, tenzij er speciale afspraken met jouw bedrijf zijn gemaakt.


6.3 : Wie moet ik contacteren indien ik een betalingsherinnering krijg?

Een telefoonnummer zal vermeld staan op de herinneringsbrief.


6.4 : Betalingsmogelijkheden

Je dient steeds een geldige en persoonlijke kredietkaart (Visa, Eurocard/Mastercard, Diners of American Express) bij zich te hebben. Deze zal gebruikt worden als garantie bij het begin van de huur. De betaling van de huur, tesamen met alle extra's zoals kinderzitjes, extra bestuurder gebeurt op het einde van het huurcontract.
Zelfs bij kantoren waar pre-pay reservaties mogelijk zijn zal een kredietkaart gevraagd worden als garantie.


7
Speciale Aanbiedingen
false
7 : Speciale aanbiedingen

Gelieve de rubriek aanbiedingen te raadplegen voor de laatste promoties!


8
Privacy Policy
false
8.1
Privacy Policy
false
8.1 : Privacy Policy

Privacy Policy